Genre : progressive, atmospheric, soundtrack
Biography :
To all those who think that music must rely on words to bring the emotions, G. Nova defends purely instrumental composition for the development of soundscapes and cinematic invitation to travel and onirism relayed live by video projections. G. Nova draws above all its moods sound in Japanese culture, trying to regain a sense of melancholy and nostalgia that the work of hue Joe Hisaishi but also the power of heroic Nobuo Uematsu or Koiji Kondo, great composers respective soundtracks of Final Fantasy and Zelda. By extension, the likes of composers great and wonderful, Danny Elfmann or James Newton Howard. Thus concerts G. Nova sound like performance film soundtracks live. It will add to the excitement of leisure post-rock, the taste of atmospheres and twisted psychedelic progressive rock, a touch of gothic, dark echoes and rhythms of world music ... Kasumi, composer-guitarist with 7 strings, is a modern man band and plays on its own, alternately and sometimes simultaneously on his guitar, tablecloths planantes, sounds incongruous, scores of piano, industrial drums and solis of ruffling guitar thanks to the MIDI module with a loopstation. Ikari brings the hit of the smooth fretless bass, Kowasu determined the presence of various percussions including udu drum and the completion of the live video mix. Yume violinist full training with the elegance of a bow dipped in world music and classical. The videos composed by Kowasu enable the group to draw on a poetic transposition of his musical universe, a kind of visual haiku around the concept of 4 seasons pace ages and fascination for nature.
Members :
Ikari (fretless bass)
Kasumi (guitar, backing vocals)
Kowamu (percussions, backing vocals)
Yume (electric violin)
Discography :
L'Ecorce sensible (2009)
Members :
Ikari (fretless bass)
Kasumi (guitar, backing vocals)
Kowamu (percussions, backing vocals)
Yume (electric violin)
Discography :
L'Ecorce sensible (2009)
Version française :
- Spoiler:
- A tout ceux qui pensent que la musique doit s'appuyer sur des mots pour porter les émotions, G.Nova défend la composition purement instrumentale pour le développement de paysages sonores et cinématographiques, invitation au voyage et à l'onirisme relayée en direct par des projections vidéo. G.Nova puise avant tout ses ambiances dans la culture sonore japonaise, tentant de retrouver le sentiment de mélancolie et de nostalgie qui teinte l'oeuvre de Joe Hisaishi mais aussi la puissance héroïque de Nobuo Uematsu ou de Koiji Kondo, géniaux compositeurs respectifs des BO de Final Fantasy et Zelda. Par extension, le groupe affectionne les compositeurs du fantastique et du merveilleux, Danny Elfmann ou James Newton Howard. C'est ainsi que les concerts de G.Nova ressemblent à des performances de bandes son de film en direct. On y ajoutera à loisir l'émotion du post-rock, le goût des atmosphères planantes et tortueuses du rock progressif, une touche de noirceur gothique et des échos et rythmes des musiques du monde... Kasumi, compositeur-guitariste à 7 cordes, se présente comme un homme orchestre moderne et joue à lui tout seul, tour à tour et parfois simultanément sur sa guitare, nappes planantes, sons incongrus, partitions de piano, batterie industrielle et solis de guitare ébouriffants, grâce à la technologie du module MIDI et à l'aide d'une loopstation. Ikari lui apporte le touché velouté de la basse fretless, Kowasu la présence dosée de diverses percussions dont l'udu drum ainsi que la réalisation en direct du mix vidéo. Yume la violoniste complète la formation avec le raffinement d'un archet trempé dans les musiques du monde et dans le classique. Les vidéos composées par Kowasu permettent au groupe de s'appuyer sur une transposition poétique de son univers musical, sortes d'haikus visuels autour du concept des 4 saisons rythmant les âges de la vie et de la fascination pour la nature.
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